Artykuły

Jak nazywać zmienne?

Rozpoczynając naukę programowania nie skupiałem większej uwagi nazewnictwu zmiennych. Później, korzystając z różnych bibliotek, modułów czy też frameworków zwróciłem większą uwagę na konwencje nazewnictwa. To niemniej jednak jest tylko jedna z wielu kwestii, o których należy pamiętać. Jak zatem nazywać zmienne? Raz napisany kod czyta się wiele razy. Powinno się więc zadbać o to, by jego czytanie było możliwie proste, szybkie i przyjemne. Nazwy symboli (zmiennych, klas, metod, itp.) odgrywają tu ważną rolę.
2015-02-27

Jak postępuje profesjonalny programista?

W tym artykule zostały opisane niektóre z głównych zasad, do których osoba uważająca się za profesjonalistę powinna się stosować. Przedstawiona tu wiedza jest dość skondensowana, by nie wydłużać tego tekstu, więc po obszerniejsze opisy odsyłam książki w bibliografii. Artykuł jest kierowany głównie do osób średnio zaawansowanych i bardziej doświadczonych początkujących.
2014-11-08

[SFML, C++] Wprowadzenie do biblioteki SFML – narzędzia do szybkiego, wygodnego i przyjemnego pisania gier

Jeżeli pisałeś wcześniej jakąkolwiek grę w języku C++ to zapewne spotkałeś się z takimi bibliotekami jak SDL czy Allegro. Pisząc w którejkolwiek z nich pewną niedogodnością jest to, iż są napisane w języku strukturalnym, przez co tworzenie kodu bywa czasem uciążliwe i męczące. Istnieje jednakże lepsze rozwiązanie – SFML. Jest to prosta i szybka biblioteka do obsługi multimediów zorientowana obiektowo.
2013-11-07 | Chcesz pomóc w stworzeniu artykułu w formacie pdf? Napisz do mnie!
Download – niesformatowana wersja (niezalecana)

[Python/GAE] Jak napisać własnego bota do gry przeglądarkowej?

Pokrótce przedstawiony sposób obsługi zapytań protokołu HTTP w języku Python i umieszczenie aplikacji na platformie Google App Engine wraz ze skonfigurowanym cronem.
2013-06-16 | Chcesz pomóc w stworzeniu artykułu w formacie pdf? Napisz do mnie!

[C++] Dlaczego GCC? Nie lepiej MSVC?

Proste testy sprawdzające optymalizację kodu i wydajność skompilowanych programów przez GCC i MSVC.
2013-01-20 | Chcesz pomóc w stworzeniu artykułu w formacie pdf? Napisz do mnie!

[Win, C++] Własne rozszerzenie pliku

Dokument opisuje jak zarejestrować własne rozszerzenie i zapewnić mu obsługę przez system (Windows).
2012-01-05 | pdf download

[WinAPI, C++] Obsługa Task Baru (Paska Zadań)

Artykuł na temat oprogramowania Paska Zadań pod platformą Windows przy pomocy WinAPI oraz interfejsu ITaskbarList.
2012-01-01 | pdf download